Translate

2012. június 1., péntek

Reszkessetek porcicák, avagy a szőnyegtisztítás rejtelmei!

Bevallom, nem vagyok a porszívózás szaktudora. Amolyan "csak ahol a papok táncolnak" - féleképpen végzem eme tevékenységet. Jelenleg. Ugyanis nagyobbik Picinykém mindent megtesz, hogy fejlődjek ezen a téren is. Ő már szinte a kezdetektől baráti kapcsolatot ápol a fent nevezett háztartási készülékkel. Példának okáért, amikor pár hetes korában előkerült az orrszívó-porszívó, ő - a legtöbb poronttyal ellentétben - nem kitépni akarta a készüléket a kezemből, hanem a lehető legnagyobb nyugalomban, két kezét összekulcsolva, szemét félig lehunyva, szinte meditatív állapotba kerülve, tűrte, hogy megszabadítsam a nátha okozta kellemetlen tünetektől. Aztán nem sokkal később csatlakozott a pocakfájós babák egyesületéhez, és négy hónapig lelkesen részt is vett a "gyűléseken". Magyarán szólva ordított, ahogy a torkán kifért (9 óra volt a rekordja). Én persze gondos anyaként mindennel próbálkoztam: kitanultam az azt enyhítő masszázstechnikák sorozatát, langyos vízbe ültettem, és még sorolhatnám. És ezek után mi volt, ami végül megnyugtatta? Természetesen a porszívó hangja. :) Épp ezért ne csodálkozzunk azon sem, ha első szavai egyike a "Huuuuu!" volt. Aztán ahogy cseperedett a Drága, úgy került még közelebbi kapcsolatba a porszívóval. Pontosabban annak csövével. Nálunk nem volt kérem járást segítő komp, tili-toli vagy talicska, az ő mankója bizony a porszívócső volt. Mindenhová magával cipelte, sőt valószínűleg titokban, az éj leple alatt még "A porszívózás nagymesterei" önképző körbe is eljárt. Történt ugyanis egy napon, amikor én a nappalinkban üldögéltem, hogy az akkor 1,5 éves Nagyobbik Picinykém bebotorkált oda, kezében akkorra állandóvá vált társával, körbenézett, és arra a megállapításra jutott, hogy itt bizony cselekedni kell! Itt-ott ugyanis szöszgombolyagok húzódtak meg. Minekután pedig ő közelebb volt a talajszinthez mint jómagam, ezért jobban átlátta a gondosan nevelgetett porcicák tartózkodási helyét. Tehát a fotelt elhúzta, szőnyeget felhajtotta, a polcok előtt lehasalt, és közben a porszívőcsővel gondosan végigjárta ezeket a területeket.
Én pedig mozdulni sem tudtam a döbbenettől, hogy az én 1,5 éves Picinykém tart nekem előadást a porszívózás rejtelmeiről. :)
Na jó, lehet, hogy porszívózni jobban tud, de én pedig azt tudom, hogy miként lehet például a szőnyegek színét felfrissíteni:

Szőnyegtisztítás hozzávalói:
szódabikarbóna és nem árt egy porcukorszóró sem

Meghintjük a szőnyeget a szódabikarbónával.
Állni hagyjuk 20-30 percet.

Kiporszívózzuk. és tádám!
A képen nem látszik, de tényleg élénkebbek a színek.

Ha esetleg porallergiás is van a családban, akkor a matrac tisztításánál leírtak alapján illóolajat is keverhetünk a szódabikarbónához.
Ha pedig foltok is vannak a szőnyegen, akkor víz és ecet 8:2 arányú keverékével át lehet törölni. Nyugi, az ecet szaga elillan.
Jó tisztítást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...