Translate

2012. október 30., kedd

A betűvetés fortélyai

Mielőtt rátérnék a betűvetés fortélyaira köszönetet szeretnék mondani a következő személyeknek:
1. Hálámat fejezném ki azoknak az ősembereknek, akik cirka 25.000 évvel ezelőtt barlangrajzokat készítettek, mert ezek az ideogrammok az idők folyamán szimbólumokká, majd betűkké formálódtak.
2. Lekötelezett vagyok Johann Gutenbergnek, amiért az aranyművességét felcserélte a könyvnyomtatás mesterségére 1450 körül.
3. És végül, de nem utolsósorban Jazonak, aki 5 évvel ezelőtt a Grafika a gyakorlatban portálon megosztotta, hogyan kell új betűtípusokat letölteni számítógépünkre.

Ugyanis az utóbbi időben két olyan projektem is volt, ahol a betűk mint díszek jelentek meg:
Vétkeztem, avagy egy Monet festmény újragondolása

Transzformáló készülék, avagy...























A kádtartós verziónál találtam olyan betűtípust a Wordben, ami illett a szöveghez. A Monet festményes esetnél viszont le kellett töltenem.
Ennek a menete a következő:
1) Start menü -> Beállítások -> Vezérlőpult_______ Start -> Settings -> Control Panel
2) Kattints kétszer a 'Betűtípusokra' ____________ Double-click on the Fonts folder
3) Fájl menü -> Új betűkészlet telepítése________ Choose File -> Install New Font.


És ha már tudjuk, hogyan kell letölteni új fontokat, akkor lássuk, hogy mindezt ingyenesen honnan lehet megoldani (figyeljünk arra, hogy sok típusnál nincsenek ékezetes betűk):

Utána következik, hogy Wordben megszerkesztjük a szöveget, majd a megfelelő nagyságban kinyomtatjuk. Na és honnan tudjuk, hogy mekkora a megfelelő nagyság? Mert nekem személy szerint halvány lila dunsztom sem volt róla. 
Végül a következő megoldásra jutottam: a szöveget nyomtatási képre állítottam (a szerkesztős kép nem ad valós méretet), majd fogtam egy vonalzót, lemértem a betűnagyságot, megnéztem a festményen és a kádtartón, hogy hogyan mutatna, majd vagy állítottam rajta, vagy rányomtam a printre. Egyébként az előbbit 300-as, az utóbbit 72-es méretben nyomtattam. 

Szóval elérkeztünk a nyomtatáshoz. Itt jön még egy tipp: festékspórolás miatt praktikusabb halványszürke színben megvalósítani:


Majd indigópapír segítségével rámásoltam az adott tárgyra. Érdemes a szöveget rögzíteni maszkolópapírral, hogy írás közben ne csúszkáljon el.



Ha pedig mindezzel megvolnánk, akkor jöhet a betűk kifestése vagy kiszínezése, végül pedig gyönyörködés a munkánkban :):



Hát a jelenlegi tudásom ennyi a betűvetés fortélyairól, de ha még egyéb tapasztalatokra teszek szert, akkor szívesen megosztom majd azokat is! Addig is jó munkát mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. Tegnap többek között azt csodáltam meg,hogy milyen tetszetős a szöveg a fürdőben.Köszönöm az infókat!

    VálaszTörlés
  2. Ha már festékspórolás, akkor próbáld ki a körvonalas betűket! (Az új Wordben nagyon eldugták, a Font --> Text effects alatt találod.)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...