Translate

2012. október 17., szerda

Pax története, avagy rendszerezés a vászonneműknél

Az alább szereplő részlet egy interjúból lett kiollózva. Az alanya pedig nem más, mint a híres-nevezetes Pax.

- Éveken keresztül abba a kék-sárga csíkos szórakozóhelyre jártam. Nem titkolom, ismerkedés céljából. Volt is ott egy pár formás ajtó, akikkel szemeztem és néha még táncolni is felkértem némelyiküket. De tudtam, hogy egyikük sem az igazi a számomra.
- Milyennek képzelte el az igazit?
- Hát mint Ő (mosolyog a párjára). Legyen konzervatív és dögös egyben! :) Tudja, ahonnan én származom, ott minden számításba jöhető egyed egy idő után túl sablonossá, egy tucat kategóriába sorolhatóvá vált. Néha még össze is kevertem őket (nevet). De Ő egyedi, megismételhetetlen. Egyből tudtam, hogy vele élem le az egész életem!


Megszólaltattuk a főbérlőt (Kucorgó anyámkája) is, akinél a pár szobát bérel.
- Hogy is történt pontosan az eset?
- Évekkel ezelőtt vettünk egy PAX gardróbvázat az Ikeában. Azt tudtam, hogy valami egyedi ajtót szeretnék hozzá. Ekkor jött az ötlet, hogy azzal a csempével borítsuk be, ami régebben a szüleim fürdőszobájában volt.  Apukám anno (mielőtt lakásfelújításba kezdtek volna) egyenként szedte le nekem a falról, ezért különösen értékesek számomra. Az ajtó alapját asztalossal készíttettük el (előtte pontosan megterveztem, hogy mekkora "ablakokat" és milyen mélységben kell hagyni). Aztán jöhetett a csempézés (korábban mindegyiknek megtisztítottam a hátulját az esetlegesen rajta maradt csemperagasztótól). Ebben anyukám volt segítségemre. Pontosítok, inkább én voltam az ő segítségére, mert a munka oroszlánrészét ő végezte el. (Akkor én már a 8. hónapban jártam nagyobbik Picinykémmel, és hasam hőlégballon nagyságú formája valahogy nem passzolt a burkoláshoz.). Végül ez lett az eredménye:



És akkor most kukkantsunk bele! Egyenlőre csak a kétajtós részlegre:

Mondhatnánk, hogy minő borzalom, de ennél az egyajtós rész ezerszer rosszabb. 
A fiókos részek rendszerzése - nadrágszár segítségével - már korábban megtörtént, és örömmel jelentem, hogy azóta is tartja a formáját (itt olvasható).


Most pedig következzék az attrakció, azaz a "milyen lett az átalakítás után" kedves alanyunk:



Tekintsük meg részleteiben is:

Ez itt a felső két polc.
A címkéket színes papírból vágtam ki, és kétoldalú ragasztóval rögzítettem.
Mindegyikre felírtam, hogy mögötte milyen vászonnemű foglal helyet
(pl.: szimpla lepedő, dupla lepedő, szettek, stb)

Felhasznált anyagok a rendszerezéshez:

Színes papírok, kétoldalú ragasztó, VHS videókazetta, ragasztóstift.


És akkor felmerül a kérdés az emberben, hogy kerül ide a kazetta? Hát ezért:

A rakoncátlan törölközőket hivatott kordában tartani. 
A törölközők eddig az alsó fiókban foglaltak helyet, de a többségük kikerült a szekrényen kívülre
(hamarosan megmutatom az új helyüket).
Szóval ez itt a maradék.
A kazetták élét szintén mintás papírral vontam be, majd kétoldalú ragasztóval 
a polchoz erősítettem. Ügyelni kell, hogy a kazettának a vignettás fele kerüljön a polc felőli oldalra, 
mert a másik fele nem a stabilitásáról híres.
(kazettákat már újrahasznosítottam korábban is, melyről itt lehet olvasni)


Végül következzenek az alsó polcok. Ebben az esetben célszerű a címkéket felülre és nem az élre ragasztani. A fiókokra masni segítésével rögzítettem a papírokat (a képen W mint wellness). Csak és kizárólag azért, hogy ők se maradjanak ki a jóból. :)



Mondhatnám, hogy a PAX-os történetnek itt a vége, fuss el véle, de még adós vagyok a szimpla ajtós részleggel. Szóval folytatás következik hamarosan!



A posztot az alábbi oldalra is linkeltem:

8 megjegyzés:

  1. Szép rend lett. Nektek ajándékohatok néhány váltás ágyneműt, terítóvel?!?!?!?! Akkor talán egyszer én is rendet tennék végre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)! Az ajándékokra a válaszom viszont: Hogy is ne!!! Hogy aztán megint rumli legyen?! :) Bár így belegondolva, szimpla lepedő jöhet :D

      Törlés
  2. Valamit mindig újra és újra felfedezek nálad. Most például, hogy a 4. képen, a balsarokban, legfelül lévő ágyneműből nekem is van. Talán szinte gyerekkorom óta, és nagyon szeretem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, azt én is imádom (még a papámé volt), annyira jó anyaga van!

      Törlés
  3. Ilyen csempe van a mi fürdőnkben:) Még a nagymamám csináltatta...
    üdv! Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem olyan szép! Még apukám választotta 30 éve, és amikor a szüleim lakásfelújításba kezdtek, akkor kértem, hogy óvatosan szedjék le, mert nekem még kell a leendő lakásom/unkba. És lám! :)

      Törlés
    2. Az én férjem nem igazán kedveli, mégis elértem, hogy maradjon a lakásfelújítás ellenére. Tényleg kicsit sok a pici fürdőben ez a nagy minta, de jó nosztalgiázni...
      Jó ötlet a szekrényajtóba építeni ezt a csempét, szép lett! :)

      Törlés
    3. Még jó, hogy a férjek meggyőzhetőek. Bennem is szép emlékeket kelt a látványa. :)
      Egyébként mi egy másik csempével is kombináltuk, így "tompítottunk" rajta. :)
      Itt megnézheted: http://kucorg.blogspot.hu/2013/07/kerulj-beljebb-furdoszobank.html

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...