Translate

2012. október 26., péntek

Transzformáló készülék, avagy kádtartóból rendszerező

Kisebbik Picinykémben van valami plusz a szó elvont és tágabb értelmében. Meggyőződésem szerint ha egy mélyreható vizsgálatnak vetnénk alá, akkor egy transzformáló készüléket fedezhetnénk fel valahol a Corti-szerv szőrsejtjei és a  VIII. agyidege (nervus statoacusticus) között. Persze ez jelenleg csak hipotézis, de lassan 2 éves kutatási eredménnyel tudom alátámasztani ennek valódiságát. 

forrás

Lássunk egy hétköznapi esetet, mely során a következő szavak hagyják el a számat: kicsim, ne, nyúlj, még, a tálhoz, mert, forró. Ezek aztán felszólítómondatba rendeződve bemasíroznak Picinykém hallójáratán át a középfül területére. Ott nekiütődnek a dobhártyának, elkezdenek pattogni az üllőről a kalapácsra, és végül a kengyel odavágtat velük a csigához. Normál esetben az ochleában található rendkívül érzékeny szőrsejtek átalakítanák a rezgő levegőrészecskék mechanikai energiáját elektromos energiává, mely idegi impulzus formájában a hallóidegen keresztül az agyba jut. De nem úgy kisebbik csemetémnél. Nála a szőrsejtek rengetegében megbúvik egy transzformáló készülékkel ellátott stúdiószoba, melynek kezelője egy Gizus-szerű titkárnő, aki a tökéletesre lakkozott körmeivel a következőket pötyögi a gépezetbe: "Kicsim, ne nyúlj még a tálhoz, mert forró!" Megnyomja a printet, a szöveg megjelenik nyomtatott formában, és már tipeg is főnöke, Mr. Agy ajtaja felé, aki aztán az utasításokat továbbítja Miss Kéz és Miss Száj irányába.
És ekkor felmerül a kedves olvasóban a következő kérdés: Mr. Agy miért az utóbbi két szereplőnek juttatta el a parancsot?  
A magyarázat a következő: a papíron az állt, hogy "Kicsim, légy oly kedves, és fogd meg az ételt, és kóstold meg!" :)

Hová szerettem volna mindezzel kilyukadni? Arra az alapvető "problémára", hogy valószínűleg egy öröklődő genetikai "hibáról" van szó, csak édesanyám és az én esetemben a látóidegnél figyelhető meg a transzformáló egység. :)

Lássuk a legutóbbi esetet!
Kisebbik Picinykém születése után az egyik kedves barátnőmtől és párjától (köszi Szabi és Zoli még egyszer!:) a következő kádtartót kaptuk ajándékba:
Ne a kádat és a kacsákat figyeljétek, hanem ami alatt van!


Már egy ideje azon gondolkodtam, hogy mit lehetne vele kezdeni, de egyik ötlet sem volt az igazi. Aztán láttam ezt a nyári kandallódíszt, és ebből következett, hogy fürdőszobai rendszerező lesz belőle (ne keressetek logikát :D)


Aztán munkához is láttam. Pilinszky János: Éjféli fürdés című verséből választottam egy részletet, melyet a megfelelő betűnagyságban kinyomtattam, majd indigópapír segítségével átmásoltam a fára.
A papírt érdemes a két oldalán rögzíteni, hogy ne csússzon el átírás közben.


Miután ezzel megvoltam, következhetett az üres részek feltöltése. A vastagabb részeket alkoholos filccel, a vékonyabbakat fekete tollal írtam át. Ez nem egy villámgyors meló, nekem szinte egy egész délelőtt ráment.



Utána következett a mázolás. Azért utána, mert a betű és fa erős kontrasztját szerettem volna kicsit enyhíteni. Ikeás antik fapáccal kétszer vontam be a felületet.



Végül csillárkampókat fúrtam be a legalsó részbe, és tengeri csillagokat erősítettem rá spárga segítségével:



Tádám, így néz ki a helyére felfúrva:



Következzék egy kicsit távolabbi kép:


/a poszt tudományos leírásainál a Wikipedia volt segítségemre/

Ui.: Nem gondoljátok, hogy a tusfürdő tartó fölött most nagyon rikít a fehér felület? Dolgozom a megoldáson! :)





17 megjegyzés:

  1. Már úgy vártam, hogy mivel rukkolsz elő!!! Jól megy az időzítés. :)) Egyébként szerintem jó az a fehér rész. Ráirányítja a figyelmet a meglévő dekorációkra. De ez csak egy vélemény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már kitaláltam oda valamit és annyira szeretném megcsinálni, ugyanakkor valószínűleg neked is igazad van :))

      Törlés
  2. szuper ötlet, szuper a vers is, gyönyörű a kompozíció a csillagokkal! én mondjuk fehérre festettem volna betűket.
    a fehér fal nekem is diszharmónikus, nagyon kiváncsi vagyok, mit találtál ki rá :) konyha mikor jön?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen :)! Valószínűleg jól mutatna fehér betűkkel is, de az már festést igényelt volna, és nekem nincs olyan biztos kezem mint Néked, úgyhogy azt baromira elszúrtam volna. Ez a toll adott nekem némi biztonságot :)). Ha minden jól megy, akkor jövőhétre megcsinálom a fehér fal eltüntetését, de a konyhára még várnod kell!

      Törlés
    2. tudjál róla, hogy létezik lakkfilc, a fehér színű is csodásan fed, matt. :)
      csinálsz valamit Halloweenre?

      Törlés
    3. Köszi, nekem csak fehér tollam van (azzal írtam a Monet képre is spirál formában) Legközelebb kipróbálom majd a lakkfilcet (már tudom is, hogy mire), már ha szerény városkánkban lehet kapni. Most épp sniccert vadászok, azt a szike szerűt, de eddig nem jártam szerencsével. Hihetetlen, hogy amiről azt gondolnám, hogy két hobbi boltunk közül legalább egyben lehet kapni, és nincs.
      Van tök díszünk, még a kisebbik szülinapjára csináltam, kis dísztökökbe belevéstem a neve betűit. Ijesztés gyanánt pedig ott a tök fejem :))

      Törlés
  3. Jaj nagyon ügyes!!! Én elbújhatok melletted, azt hiszem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy Fanni, de azért neked se kell szerénykedni :). Emellett csodálom, hogy a Pici mellett jut bármire is energiád!

      Törlés
  4. Szenzációsan jól néz ki! Szuper.

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nagyon inspiráló a blogod. Én is nagy Pinterest-ötletgyűjtő vagyok, de sokszor elakadok ott, hogy a hozzávalókat, eszközöket nehéz beszerezni itthon. Tetszik, hogy forrásmegjelöléssel és találékony helyettesítő eszközökkel menny mindent megvalósítasz.

    Ez a tároló is nagyon szuper- a tartót gondolom, először lecsiszoltad- a nyers fán nem futott szét a filc tintája? Vagy alapoztad előtte valamivel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vacskamati! Köszönöm a kedves szavakat! Szerintem is fontos a forrásmegjelölés (hacsak nem a saját agyamból pattan ki:), úgy tartom korrektnek.
      Őszintén szólva nem kellett csiszolnom a fát. Egy barátnőm férje készítette babaváró ajándéknak, azaz a babakád tartójának. Ez 3*3 cm-es hobbilécekből van összeszerelve. Azokat pedig már csiszolva árulják. Alkoholos filccel írtam rá, az nekem nem "futott". Utána pácoltam (ikeás antik pác). A pác felvitelénél viszont minimálisan (szerintem más nem is veszi észre, csak az én röntgen szemeim:) maszatolódott.
      Megcsodáltam az alkotásaidat. Gyönyörűek és édesek egyben! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...