Translate

2013. május 6., hétfő

Terülj, terülj szőnyegem!

Ő szeret fehér pólóban tetszelegni.
Maszatos Picinykéink szeretnek apjuk karjaiban tetszelegni.
Én nem szeretek hipóval a kezemben tetszelegni.
Ezek kombinációja foltos pólóhalmokat eredményez, melyek hibájuk ellenére szeretnének továbbra is tetszelegni.
Otthonunk pedig szeretett volna egy ilyen szőnyeggel tetszelegni:

forrás

Kucorgó kívánsága nem teljesült (teljes egészében), de a pólóké igen. :)
Szerettem volna, ha az eredeti elképzelés szerinti természetes hatás (juta, kender, pálmalevél, stb) érvényesül a szőnyegen megfizethető áron. Aztán elmentünk az Ikeába....

.... és vettünk 7 db Soaré tányéralátétet, a háztartási boltban pedig napsárga, türkizkék és türkizzöld ruhafestéket. Befestettem 3-3-3 darab pólót ezekkel a színekkel. A sárgának csak a felét használtam fel, és dupla annyi vízzel hígítottam, hogy ne legyen erős színe.  
Itt megjegyezném, hogy végül  színenként csak 2 db póló kellett a szőnyeghez. 


Utána következett a pólók 2 cm széles fonallá alakítása. Erről nagyon jó leírás található Lauránál, úgyhogy inkább linkelném. 
Féltem, hogy nem lesz elegendő számomra az anyag (he-he, aztán a nyakamon maradt egy csomó), így a pólók ujját is felhasználtam a belső kör körüli háromszögekhez.


Ezek után kivágtam erősebb vászonból egy 112 cm átmérőjű kört (cirka ennyi 3 db tányéralátét átmérője), majd ráragasztottam forrasztópisztollyal a tányéralátéteket.
(erről nem készült kép)  


A fonallá változtatott pólókból fonatokat készítettem. A belső kör körüli háromszögekhez szorosabb, a külsőkhöz lazább szerkezetűeket. 
Kb. 1,5 m hosszú fonalakból fontam, az még viszonylag könnyen kezelhető. 



Aztán a belső kör köré felragasztottam a fonatokat állítva, azaz a fonat egyik szélével felfelé.
Ezek egy színből készültek (azaz 2 türkizkék, 2 türkizzöld, 2 sárga háromszög keletkezett).
Kb. 1,5 pólóujj adott ki egy háromszöget. 


Majd a kör szélére ragasztottam fel a 3 színből kevert fonatot. 


Miután ehhez hosszabb fonat kellett, ezért a következő "adagot" ragasztópisztollyal ragasztottam hozzá, majd fontam tovább. 


Utána következett a külső háromszögek feltöltése. Sok-sok fonattal. Mondhatnám, hogy annyira sokat fontam, hogy befontam tőle a hajamat. :)


Először úgy gondoltam, hogy rávarrom az anyagra kézzel, mint ahogy a régi szép időkben tették. 
Össz. fél háromszögig bírtam a kiképzést, aztán újfent a ragasztópisztolyt ragadtam meg. A fonatok alját és végeit is ezzel rögzítettem.


A képen látható sávig párhuzamosan ragasztottam a fonatokat, majd...


... a háromszög tetejét ugyanolyan módon fejeztem be, mint a belső kör melletti háromszögeknél tettem eredetileg (ehhez szintén szorosabban font anyagot használtam). 


Itt pedig a végeredmény látható:









Konklúzió:
1. Örülök, hogy nincs annyi pénzünk, hogy Amerikából megrendeljem az első képen látható szőnyeget. 
2. Ragasztás közben többször elhagyta a számat az Aúúúú! felkiáltás, mely ebben az esetben nagyon fájdalmas égési sérülés utáni felszisszenést jelentette. Nőtt egy hólyag is az ujjamon. Fájt! Anyukám régebben beszerzett egy égési sérülésekre használatos krémet (állítólag a mentősök is ilyet használnak), bekentem, nem használt. 
3. Jelenleg nem borulok ki attól, hogy Kisebbik Picinykém ordít a fésű látványától. Nem akarom befonni a haját egy darabig. Igen, az a csapzott hajú kislány a játszóterén az enyém! :)  
4. Néha ilyen körülmények között dolgoztam:

Nagyobbik Picinykém nem volt hajlandó délután aludni.
Munkamegosztás: amíg ő házat épített, és szőnyeget fontam. :)


Ez pedig a maradék!
Kipihenem a fonás fáradalmait, majd kitalálok valamit. :)


Mindenkinek szép napot és jó alkotást kívánok!


32 megjegyzés:

  1. Húha...ez igen! Nagyon-nagyon szép lett, és ötletes, és újrafelhasznált, és harmonikus és praktikus! Szóval nagyon-nagyon-nagyon tetszik! :) Csak egy kérdésem van: ezt hogy lehet majd tisztítani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ditti! Tény, hogy mosógépbe nem fogom tudni berakni, de remélem, hogy ugyanúgy tudom majd tisztítani, mint a nagyobb szőnyegeket szoktam. Nagyon remélem (ha problémát észlelek, akkor jelzem majd). :)

      Törlés
  2. Gyönyörű!!!Megérte várni eláll a szavam.Nagyon szép lett és ötletes,most már aztán nem hagyhatod abba,mert várjuk a kövi projektet.Gratulálok!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) A következő egy 5 perces projekt lesz. Már korábban megcsináltam, csak tesztelés alatt volt. Inkább egy praktikus projekt lesz. :)

      Törlés
  3. Hú!

    Ez hiper szuper lett!Érdemes volt várni!
    (nem baj, ha gyerek rasztás lesz, ezért megéri)

    Üdv:Manu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reméltem Manu, hogy tetszeni fog, és bírták az idegeid a várakozást. :D

      Törlés
  4. Szerintem a tisztítás az egyenlő a padlószőnyeg tisztításával, porszívózás ezerrel :).Ott se lehet sokkal többet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, pont ezt válaszoltam, amíg te is írtad. Egyre jár az agyunk! :)

      Törlés
  5. Jól néz ki nagyon! Azt hiszem, Te nem az a típusú anyuka vagy, aki befordul a négy fal között :)

    VálaszTörlés
  6. De tökjó lett Kuci, nagyon ügyes vagy, teljesen a te színeid, biztos a lakáshoz is remekül megy :) A ragasztópisztoly sztem jó megoldás, nagyon jól köt textilt is, mosás se szedi szét. A boltív alá rakjátok? Kérünk fotót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy megnyugtattál a ragasztópisztollyal kapcsolatban. A varrásban jobban bízom, de azt nem nekem találták ki. :)
      Tudom, hogy a kép alapján illene a boltív alá, de élőben nagyon nem. A fogasok elé terveztem.
      Majd lesz fotó is, csak előbb kifestem az előszobát. :)

      Törlés
  7. Nagyon jó lett, na és egyedi, ilyen biztos nem kacsint vissza egy kirakatból sem!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Hát remélem, hogy nem találkozom még csak hasonlóval sem! :))

      Törlés
  8. Sikítok! Ez annyira jó!!!!!!!! Nagyon ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Te biztos meg tudtad volna oldani pusztán varrással is. Bár Laura megnyugtatott, hogy a ragasztópisztoly is tartós.

      Törlés
    2. Varrni nem hiszem, hogy meg tudtam volna :-/ Zseniális vagy! Szerintem én is csak pisztolyoztam volna. A munkakörülmények ismerösek....el van a gyerek, ha ... ez a lényeg ;)

      Törlés
  9. Hát ez fantasztikus!! Szóhoz sem jutok, annyira jó! Gratulálok az ötlethez és a kivitelezéshez is.

    VálaszTörlés
  10. Az előttem szólók már mindent elmondtak. Egy pillanatig se haboznék, ha megunnád és hozzám vágnád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ígérem, Neked adom, ha nekünk már nem kell. Bár erre nem sok esélyt látok! :))

      Törlés
  11. Ritkán fordul elő, de most egyszerűen nem találok szavakat .. ez annyira szép és nagyszerű és ... stb. stb

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy végül mégis találtál szavakat! :)

      Törlés
  12. Hát ez elképesztően jó! Megyek, megkeresem a leesett állkapcsomat...

    VálaszTörlés
  13. Ez gyönyörű lett, gratulálok! Már régóta akartam írni, mert szuper a blogod, nagyon szeretem. Ezért is kaptál tőlem egy díjat: http://kozmopolita.blogspot.com/2013/05/kedvenc-kedd-az-elso-dijam.html Köszönöm ezeket a fantasztikus ötleteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedvességed, a díjat pedig hamarosan átveszem. :))

      Törlés
  14. Hűű, ez szuper lett! Kellett hozzá türelem és kitartás, de megérte! Rendelést felveszel?? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Egyébként tényleg megérte. Ha egyszer lesz családi házunk külön műhellyel (erre az esély minimális), akkor készítek Neked is egyet. :))

      Törlés
  15. Nagyon-nagyon szuper lett!
    ps: én is mindig agyonégetem amgam a ragastópisztollyal :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Ki kellene találnunk valami spéci kesztyűt, amiben dolgozni is lehet, de kellőképp véd a forró ragasztó ellen. :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...